21 Haziran 2011 Salı

Gayatri Mantra



M
antra donusturucu etkisi olan bir ses, hece, kelime ya da kelimeler grubudur. En cok bilineni de AUM - OM dur. Mantralar Hindu, Budist, Jain, Sih kulturlerinde cok yaygindir ve ilk olarak Vedalar zamaninda ortaya cikmistir.
Ben bugun en sevdigim mantra olan Gayatri mantrasindan bahsetmek istiyorum.

Gayatri mantrasi butun vedalarin anasi, butun bilginin kaynagi olarak bilinir. Bes suratli bir tanrica olan Gayatri bes duyuyu, bes pranayi kontrol eder ve bu mantrayi soyleyenlerin hayat kaynagini korur. Gayatri butun dogaya can veren kuvvettir, annedir, Annapurna'dir. Mantra soyleyeni butun kotuluklerden korur, pranasini, yasam enerjisini yukseltir, titresimlerini yukseltir. Mantranin orijinali sanskritce oldugu icin cevirileri farkli farklidir ama hepsindeki anlam aynidir. Mantrada gunese karanligi uzaklastirmasi, bizi aydinlatmasi ve bizi dogru yone, sevgi, sefkat ve anlayisa yonlendirmesi icin seslenilir. Hindular bu mantrayi duzenli olarak okuduklarinda gunahlarinin silinecegine inanirlar. Gunah kismini bilemiyorum, hakkimizda bir gunah cetveli tutan ve gunahlarimizin sayisi sevaplarimizi astiginda bizi cezalandiran bir Tanri'ya inanmiyorum zaten. Bizi oldugumuz gibi kabul eden, bizi seven, bizi kucaklayan bir Tanri'ya inaniyorum. O nedenle bu mantrayi sevme sebebim bana gunahlarimdan kurtulmam icin bir firsat sunmasi degil, sadece ve sadece yaydigi titresimler. Ben kaybettigimde bana geri verdigi ic huzurum.

Rivayet o ki batililar bu mantranin titresimlerini olcmusler ve dogru bir aksanla soylendiginde mantranin soylendigi alanin aydinlandigini farketmisler. Benim kendimden baska olcum aletim yok, en guvendigim olcum cihazi da hislerim zaten. Ben ne zaman yuksek sesle bu mantrayi soylemeye baslasam gogsumun ortasindan butun vucuduma bir sicaklik yayiliyor ve hersey akip gidiyor. Butun hayalkirikliklarim, ofkem kanatlanip ucuyorlar. Gayatri bu negatif hislerin uzerimde yarattigi kara buluta ufluyor ve bulut dagiliyor.

Bugun de oyle oldu. Sabah birseye kizmis olarak evden ciktim ve kosar adimlarla evimizin yakinindaki parka gittim. Kulakliklarimi taktim ve Deva Premal'in yorumladigi Gayatri mantra'yi dinleyerek hizli hizli yurudum. Birsuru karmasik duygu hucum etti once. Neden biz, insanlar birbirimize karsi bu kadar acimasiziz. Neden birbirimizle iyi anlasmak varken surekli kavga ediyoruz. Birbirimizi mutlu edecek kucucuk seyler varken biz hep egodan taraf cikip once hayir diyoruz. Hayir, biliyorum evet cok basit, seni de cok mutlu edecek ama hayir. Sana hayirsa bana da hayir. Kazanani olmayan bir tartisma. Degismeyecek bir tartisma. Yolda 2 sn duramazsin, aninda kornaya basarim. Once ben geldim, hamile olman, cok onemli bir isinin olmasi hic umrumda degil. Once ben, hep ben, sadece ben. Kendimden baskasini degistirmek gibi bir iddiam yok, tek derdim kendimle. Karsimdaki istedigim gibi davranmadiginda sinirleniyorsam bu benimle ilgili. Icimdeki karanlik da bu ve ben bunu degistirmeye calisiyorum tum gucumle. Gayatri de yanimda bana destek ve ben bu destegi kabul ediyorum.

Om bhur bhuvah swah
Tat saviturvarenyam
Bhargo Devasya Dhimahi
Dhiyo yo nah prachodayat

Fiziksel, zihinsel ve spirituel dunyalari aydinlatan Isigin uzerine meditasyon yapiyoruz.
Yasam kuvveti, sevgi, parlak isik ve evrensel zekanin ilahi zerafeti
Ilahi isigin zihnimizi aydinlatmasi icin dua ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder