12 Nisan 2012 Perşembe

Cok sukur yavrum



Ne kadar cok seye sahipsiniz farkinda misiniz? Yoksa siz de sahip olduklarina degil sahip olamadiklarina odaklananlardan misiniz? Hep elinde olmayanlara bakip uzulen, o yuzden de her zaman kendini eksik, mutsuz hissedenlerden.

Kucukken buyuklere nasilsiniz diye sordugumda genelde "Cok sukur yavrum, iyiyim." derlerdi. Ordaki sukur benim icin iyiyim cevabina ilistirilmis, ezberlenmis, ici bos bir kaliptan ibaretti. Sanki cok sukur demeden iyiyim demek ayipmis gibi. YIllar sonra anladim anlamini, yansittigi hayat gorusunu, tevazuyu ve pozitif durusu. Simdi geriye donup bana bu cevabi veren butun buyukleri sarip sarmalamak istiyorum. Belki de bu yuzdendir cevaplarimda artik anneannemden daha cok sukur kelimesini kullanmam :)

Bugun bir degisiklik yapip gune sizi mutlu eden, sahip oldugunuz seyler icin sukrederek baslamaya ne dersiniz?

Ben bu guzel bahar sabahina uyanabildigim ve saglikli oldugum icin sukrediyorum. Benimle sahilde ders yapmak isteyecek kadar hayat dolu arkadaslarim oldugu icin sukrediyorum. Yine gunes yuzumu yalarken cimenlerin uzerinde, denize karsi ders yapacagim icin sukrediyorum. Aksami sevdigim arkadaslarimla gecirecegim icin sukrediyorum. Evde ordan oraya kosturan kedilerim icin sukrediyorum. Benimle hayati paylasmayi secen ve hayatimi guzellestiren "O"nun icin sukrediyorum. Kardesim, ailem icin sukrediyorum. Sevdigim seyi is olarak yapabildigim icin sukrediyorum. Belki de en onemlisi kendime hata yapabilme izni tanidigim, her an ogrendigim ve buyudugum, sevgide kalabildigim icin sukrediyorum.

Siz nelere sukrediyorsunuz?

3 yorum:

  1. Nimoş the Eroş'a bile okudum yazını yüksek sesle.. Kendisi bile minik gülücükler attı bana.. Sanırım Süryaniler kitabından daha ilgi çekici geldi ona galiba;) Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Sevindim yazilarimin o yas grubuna hitap edebilmesine :))) Artik sirtim yere gelmez. En minik, en seker okuyucumu cok op. Bugun yolda giderken aklimdan hep Erasmus'u nasil kisaltirim diye dusundum. Eros diye dusunmustum ben ki kendisi benim kisaltmami daha cok sevecektir eminim;))

    YanıtlaSil
  3. Annanem durduk yerde deriiin iç geçirip "şşşükürler olsssnnn" derdi çok manasız gelirdi. haklıymış kadın.

    Yetiş

    YanıtlaSil